Efekt kursora dostarczyły profilki.pl

poniedziałek, 13 maja 2019

PE odnawialne źródła energii

Bartek, uczeń ósmej klasy, był dziś naszym nauczycielem. Opowiedział nam o tym, że słońce, wiatr i woda płynąca w rzece są źródłem energii.
W przeciwieństwie do węgla czy ropy nie ulegają wyczerpaniu. Nazywamy je odnawialnymi źródłami, bo zawsze gdzieś wieje wiatr, świeci Słońce i płynie w rzece woda.


Wiemy, wiemy to trudna nazwa. Nasz starszy kolega wyjaśnił nam, że człowiek umie wykorzystywać tę energię i produkować z niej prąd, a elektrownie na wodę, wiatr  i Słońce mają wielką zaletę: nie zanieczyszczają środowiska oraz nie wytwarzają niebezpiecznych odpadów. Bartek mówił nam też o cieple z wnętrza ziemi. Przyniósł nam pokazać roboty działające na baterie słoneczne. 






Mogliśmy też z Olą pobudować układy elektryczne według schematów. 




I wiecie co? Całkiem nieźle nam poszło. Były też zadania interaktywne na naszej tablicy.

5 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna sprawa, że maluchy już od najmłodszych lat są kształtowani w tym kierunku. Na pewno będzie miało to pozytywny oddźwięk. Aktualnie ja również stwierdzam, że oferta którą otrzymałam od https://poprostuenergia.pl/ jest zdecydowanie najlepsza na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem zdania, że dość ważną sprawą jest również to aby w ogóle nasza instalacja elektryczna działała właściwie. Kiedy mamy jakieś wątpliwości to na pewno oferta od elektryka http://www.elektryk-krakow.pl/oferta powinna nas zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat ja również uważam, ze jest to bardzo dobre rozwiązanie i zresztą sam lubię mieć pewność, że moja instalacja elektryczna działa jak należy. Od siebie mogę każdemu polecić również świetnego fachowca https://elektryk-wroclaw.pl/oferta/ który świetnie naprawia instalacje elektryczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. To jak ważny jest prąd elektryczny w naszym życiu wie zapewne każdy z nas i ja także jestem zdania, ze również dobrze jest wiedzieć co zrobić w momencie jakiejś awarii. Myślę, że wtedy wezwanie elektryka https://www.warszawa-elektryk.pl/ jest na pewno najlepszą opcją.

    OdpowiedzUsuń